DESCARTES - Određivanje karakteristika učenika korištenjem edukacijskih robotskih tehnologija

Cilj DESCARTES projekta je pronaći odgovor na pitanje mogu li edukacijski roboti pomoći pri određivanju kognitivnih sposobnosti učenika (npr. pažnje, percepcije, pamćenja, prostorne orijentacije i slično). Edukacijski roboti su svojom formom i funkcionalnošću prilagođeni učenicima – pružaju im poznatu okolinu kao logični nasljednici igračaka, povezuju apstraktno s fizičkim, potiču kreativnost i omogućuju istovremeni rad svih učenika u razredu te su stoga idealno sredstvo za predikciju mjerljivih kognitivnih karakteristika učenika. U okviru projekta će biti dizajnirane radionice s edukacijskim robotskim tehnologijama pomoću kojih će se kod učenika stimulirati kognitivne funkcije od istraživačkog interesa (npr. održavanje i usmjeravanje pažnje, vidno-motoričke sposobnosti, prostorna orijentacija i slično). Podaci s robota i fiziološki signali učenika prikupljeni za vrijeme radionice će se analizirati korištenjem metoda strojnog učenja te će ih se validirati rezultatima standardiziranih testova kognitivnih sposobnosti učenika. Rezultati projekta će biti korisni za odgojno-obrazovne intervencije i nastavnike kako bi bolje razumjeli učenike s kojima rade te kako bi svako pojedino dijete dobilo odgovarajuću potporu ovisno o osobnim potencijalima ili teškoćama.

 

Članovi tima

Izv. prof. dr. sc. Ana Sović Kržić

voditeljica projekta

izvanredni profesor, Zavod za elektroničke sustave i obradbu informacija

e-mail: ana.sovic.krzic@fer.hr

Izv. prof. dr. sc. Renata Geld

izvanredni profesor, Filozofski fakultet

 

 

doc. dr. sc. Tomislav Jagušt

docent, Zavod za primjenjeno računarstvo

e-mail: tomislav.jagust@fer.hr

 

Ivana Storjak, mag. ing.

doktorand
 

Liljana Pushkar, mag. ing.

doktorand

 

Ivan Brčić, mag. ing.

doktorand

 

Katarina Faraguna

doktorand

 

Djevojčice u STEM-u

Povodom Međunarodnog dana žena i djevojaka u znanosti, 12. veljače 2025. je održan online Intervju sa znanstvenicama. Intervju je održan za učenice osnovnih škola koje sudjeluju u projektu Djevojčice u STEM-u u organizaciji Prve osnovne škole Ogulin. U projektu ove godine sudjeluje preko 70 škola, a na samom Intervjuu je bilo prisutno više od 140 grupa učenica iz cijele Hrvatske. 

Kao znanstvenica na Intervjuu je sudjelovala izv. prof. dr. sc. Ana Sović Kržić. Sudionice su odgovarale na pitanja mentora i učenica o tome kako su postale znanstvenice, području kojim se bave, ali i budućnosti koja očekuje njihovo područje. Više na stranicama projekta Djevojčice u STEM-u.

Autor: Ana Sović
Popis obavijesti