Transformacija robota u edukacijsko sredstvo

Roboti se sve više koriste u školama kao sredstvo poučavanja. Oni su privlačni djeci koja su rođena s digitalnim tehnologijama. Ipak, nameće se mnogo otvorenih pitanja: nedostatak dobro-definiranog kurikuluma i nastavnih materijala za učitelje, razumijevanje uloge učitelja u razredu (hoće li ga robot zamijeniti ili je robot samo sredstvo), prilagodba robota i ponašanja robota starosti učenika, njegovom spolu i predznanju, te pomažu li roboti uopće u poučavanju. 

Ovaj projekt će kroz dizajn nastavnih materijala za poučavanje robotike, informatike i drugih osnovnoškolskih predmeta pomoću edukacijskih robota, pokušati odgovoriti na ta otvorena pitanja. Pomoću metoda obrade signala, analitike učenja i otkrivanja znanja u skupovima podataka, predložit će se metoda određivanja individualne strategije učenja djeteta. Numerički podaci koji će se pri tome koristiti bit će prikupljeni iz samih robota i korištenih računalnih programa. Nadalje, razvit će se metodologija za evaluaciju korištenja edukacijskih robota u nastavi temeljena na razini znanja i razini zadovoljstva za vrijeme samog procesa učenja. Predložit će se prototip sustava koji uključuje unaprijeđene edukacijske robote i individualnu strategiju učenja učenika, a sa ciljem postizanja maksimuma znanja i uz maksimalno ugodno učenje.

Istraživači okupljeni u istraživačku grupu su iskusni u dizajniranju, programiranju i korištenju edukacijskih robota, u razvoju metodologije istraživanja, u radu s učenicima osnovnih škola, te u otkrivanju znanja u skupovima podataka i u razvoju metoda znanosti o podacima.

Članovi tima

doc. dr. sc. Ana Sović Kržić

voditeljica projekta

docent, Zavod za elektroničke sustave i obradbu informacija

e-mail: ana.sovic.krzic@fer.hr

doc. dr. sc. Kristina Cergol

docent, Učiteljski fakultet

 

Liljana Pushkar, mag. ing.

asistent, Zavod za elektroničke sustave i obradbu informacija

e-mail: liljana.pushkar@fer.hr

 

Ivana Storjak, mag. ing.

asistent, Zavod za elektroničke sustave i obradbu informacija

e-mail: ivana.storjak@fer.hr

Petra Karabin, mag. prim. educ.

Učiteljski fakultet

 

Ivan Kunović, mag. ing.

asistent, Zavod za elektroničke sustave i obradbu informacija

e-mail: ivan.kunovic@fer.hr


Doznajte tko su strip-junaci s FER-a

U novim udžbenicima Tehničke kulture za više razrede osnovnih škola nalaze se stripovi s pričama o mladim znanstvenicima, inovatorima i poduzetnicima, među kojima su doc. dr. sc. Ana Sović Kržić i student s FER-a, Ivan Kožar.

Osim što predaje na FER-u, docentica Sović Kržić izuzetno je aktivna u FER-ovom programu za popularizaciju znanosti među djecom i mladima pod nazivom ŠUZA, a posljednjih pet godina obnaša i dužnost predsjednice Hrvatskog robotičkog saveza.

Među suvremenim strip-junacima našao se i FER-ovac Ivan Kožar, student 4. godine, koji je već u šestom razredu počeo eksperimentirati s Teslinim zavojnicama, da bi u srednjoj školi konstruirao veliku muzikalnu Teslinu zavojnicu. Eksperimentiranje ga je dovelo do idućeg izuma, s kojim je osvojio veliki broj odličja i priznanja, a riječ je o univerzalnom bežičnom punjaču za manje baterijske uređaje.  

Strip-priča o Ani Sović Kržić bit će uvrštena u udžbenik za osmi razred, koji će biti dio nastavnog materijala od iduće školske godine, dok je strip o Ivanu Kožaru u udžbeniku za šesti razred i njega već od ove godine učenici koriste u nastavi.

Urednica ovih izdanja, ali i inicijatorica ove sjajne ideje, je učiteljica Tehničke kulture iz zagrebačke Osnovne škole Ivana Cankara, Maja Mačinko, a neka od dobro poznatih imena, koja su u udžbenicima predstavljena na ovaj način, su primjerice i Mate Rimac, Albert Gajšak, Ivan Mrvoš, Kata Marunica te desetak drugih hrvatskih inovatora i znanstvenika.

O ovom hvalevrijednom projektu pisali su već neki mediji, poput: Srednja.hr, Telegram.hr i Bug.

Autor: Petra Škaberna
Popis obavijesti